Beszerzésautomatizálás
DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform

Integrált megoldás
A Beszerzésautomatizálási modul az általunk kínált DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform szerves része.
A DocuLine vállalati digitalizációs platform célja a napi dokumentációs, valamint az ezzel kapcsolatban keletkező jóváhagyási feladatok hatékony támogatása.
A vállalati megoldás a Microsoft 365 szolgáltatásaira épül, amely biztonságos adatelérést és teljes mobil produktivitást nyújt.
A rendszer moduláris felépítésének köszönhetően az üzleti folyamatok digitalizálása lépésről lépésre végezhető el.
A DocuLine vállalati digitalizációs platform főbb alkalmazási területei

Digitális dokumentumtár

Partner portál

Szerződéskezelés

Beszerzés automatizálás

Munkaidő-rögzítés

Egyedi megoldások
A beszerzés automatizálási modul áttekintése
Főbb jellemzők
A DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform beszerzésautomatizálási megoldása az igényléstől a megrendelt termék beérkezéséig tartó komplex folyamatokat automatizálja és racionalizálja.
A modul egy fejlett workflow motor segítségével támogatja a teljes beszerzési folyamat hatékony és transzparens végrehajtását, amelyet a bevezetési projekt során a cég elvárásainak és az iparági legjobb gyakorlatoknak megfelelően alakítunk ki. Az alkalmazás fejlett jogosultságkezeléssel, tetszés szerinti szerepkörökkel, helyettesítéskezeléssel és workflow-térképpel támogatja az érintett munkatársak munkavégzését.
Alkalmazásunk lehetővé teszi a beszerzéshez kötődő költségek számottevő csökkentését, a hatékonyság javítását, a különböző belső és külső előírásoknak és szabályzatoknak való megfelelőség fenntartását, illetve a terület tevékenységeinek átláthatóságának növelését.
ERP rendszerrel történő integráció esetén beszerzésautomatizálási megoldásunk a különböző modulokon és funkciókon átívelően teljes körűen összehangolja a beszerzési folyamatok szempontjából releváns és fontos adatokat.
A széles körben, számos iparágban használható alkalmazás az egyszerűbb elvárások mellett akár összetettebb, nagyvállalati beszerzési munkafolyamat automatizálási igényeket is képes hatékonyan kielégíteni.
A DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform beszerzésautomatizálási megoldás technológiája támogatja a több lépésben történő, szakaszos bevezetést és funkciógazdagítást, lehetővé téve a vállalkozások folyamatosan bővülő igényeinek és elvárásainak hatékony kezelését.
A legjobb gyakorlatokból, széleskörű iparágspecifikus tapasztalatainkból, illetve a beépített sablon beszerzési folyamatokból kiindulva egyszerűen és gyorsan lehet bevezetni megoldásunkat. Természetesen egyedi, vállalatspecifikus igények is könnyedén kialakíthatók az alkalmazásban az implementáció során, vagy egy későbbi időpontban.
Mit értünk a beszerzési folyamatok automatizálása alatt?
Beszerzés-automatizálási megoldásunk a különböző beszerzési igények, a beszerzési folyamathoz kötődő jóváhagyási folyamatok, valamint a beszállítók bevonását célzó tevékenységek hatékony támogatására szolgál.
A modul a hagyományos, emaileken és csatolmányokon alapuló működés helyett egy olyan zárt és transzparens rendszert kínál, amelyben szerepkörök és jogosultságok mentén lehet támogatni a működést, egy integrált platform keretein belül.
Fontos tisztázni, hogy a DocuLine beszerzési folyamat automatizálási modulja nem egy automata megrendelő rendszer, tehát nem célja a készletek automatikus feltöltése robotizált megrendelésekkel.
Hogyan illeszkedik a beszerzésautomatizálási modul a DocuLine platformba?
Beszerzésautomatizálási megoldásunk a DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform intergáns része, amely a Digitális dokumentumtár, a Partner portál, valamint a Szerződések kezelése modulokkal is összekapcsolható.
Megoldásunk segítségével a kapott igények, az ajánlatkérések, a szállítói szerződések, a leadott megrendelések, illetve a bejövő számlák összerendelése hatékonyan valósítható meg.
Fedezze fel a DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform beszerzésautomatizálási megoldásának előnyeit!
A beszerzésautomatizálási modul előnyei

1.
Költségcsökkentés
A beszerzési munkafolyamat automatizálási megoldásunk segítségével jelentős mértékben csökkenthetők a beszerzési tevékenységekkel együtt járó költségek, többek között a manuális és a papíralapú folyamatok kiváltásával, a megfelelő beszállítók felkutatásával és a beszerzésekkel kapcsolatos döntések optimalizálásával, a különböző szerződésekben és szabályzatokban foglalt előírások betartásának kikényszerítésével, valamint a szándékos csalások és a véletlen hibák megelőzésével.
Hatékonyságnövelés
A DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform beszerzésautomatizálási modulja a munkafolyamatok és feladatok automatizálásával és szabványosításával, az átfutási idők felgyorsításával, az adatok pontosságának és minőségének javításával, valamint a termelékenység és az együttműködés növelésével segíti a beszerzési folyamatok hatékonyságának javítását.
2.
3.
Transzparencia növelése
Alkalmazásunk használata növeli a beszerzési munkafolyamatok átláthatóságát azáltal, hogy egyetlen, központosított platformot biztosít az összes kapcsolódó tevékenységhez, lehetővé teszi az adatok integrációját és szinkronizálását, valamint a valós idejű áttekintést és nyomon követését.
Kockázatok csökkentése
Beszerzésautomatizálási megoldásunk segítségével a szabályozási és jogi megfelelés biztosítása révén, a biztonsági és ellenőrzési intézkedések betartatásával, valamint a beszállítói teljesítmény és kapcsolatok menedzselésével számottevően mérsékelhetők a beszerzési folyamatokhoz kötődő különböző kockázatok. A bevezetés során a vállalati szabályzatokhoz igazítjuk a rendszert és a folyamatokba ellenőrző lépéseket vezetünk be. Beszerzésautomatizálási rendszerünk alkalmas arra, is hogy a beszállítói teljesítményeket kezelje.
4.
5.
Értékteremtés
Beszerzési munkafolyamat automatizálási megoldásunk többféleképpen is jelentős és számszerűsíthető értéket teremt a szervezet számára például azáltal, hogy összehangolja a beszerzési célokat és stratégiát az üzleti elvárásokkal és eredményekkel, lehetővé teszi döntéshozatal és optimalizálás terén az adatok és elemzés felhasználását, valamint növeli az ügyfélelégedettséget és a versenyelőnyt.
Stratégiai feladatok
A beszerzési folyamatokat automatizáló megoldásunk a napi munkát hatékonyabbá és értelmesebbé teszi, az automatizáció révén a monoton és időigényes feladatok, mint például az ajánlatok begyűjtése, a megrendelések nyomon követése gyorsabban és pontosabban végezhetők el. Ez lehetővé teszi, hogy több idő maradjon a stratégiai feladatokra, mint például a beszállítói kapcsolatok fejlesztése, a költséghatékonyság javítása, vagy az innovatív beszerzési megoldások keresése. Megoldásunk segíti a beszerzési adatok átláthatóbbá tételét is, így a munkatársak gyorsabban hozhatnak megalapozott döntéseket.
6.
7.
Hibalehetőségek csökkentése
Emellett a beszerzési folyamatok automatizálása csökkenti a hibák lehetőségét is, így a munkatársak nagyobb biztonsággal végezhetik el feladataikat, ami a minőség javulásához is hozzájárul. Az így felszabaduló munkaidő és erőforrások lehetőséget adnak arra is, hogy a beszerzők és vezetők szakmai továbbképzéseken vehessenek részt és új készségeket sajátítsanak el.
Beszerzésautomatizálási megoldásunk alapfunkciói
Beszerzési igénylések kezelése
Alkalmazásunk lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy online hozzanak létre, nyújtsanak be, hagyjanak jóvá, majd kövessenek nyomon beszerzési igényeket, előre meghatározott munkafolyamatok és jóváhagyási szabályok segítségével. Az igénylésekhez különböző kiegészítő dokumentumok is csatolhatók, például árajánlatok, szerződések vagy számlák. A rendszer automatikusan ellenőrzi az igényléseket a vállalatirányítási rendszerben lévő költségvetési, készlet- és beszállítói adatokkal, emellett figyelmezteti a felhasználókat az esetleges eltérésekre vagy hibákra. Beszerzésautomatizálási megoldásunkban a kivételek kezelése is teljes körűen, transzparensen megoldható.
Megrendelések kezelése
A funkció segítségével elektronikusan, sablonok segítségével, egységes feltételekkel lehet létrehozni, kiküldeni, fogadni és nyomon követni a megrendelőket (Purcase order, PO). A DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform beszerzési moduljával a felhasználók folyamatosan és egyszerűen nyomon követhetik a megrendelések állapotát is. A rendszer automatikusan frissíti a megrendelő adatait az ERP rendszerben, valamint összeveti azokat a számlákkal és bizonylatokkal is.

Jóváhagyási folyamatok
Megoldásunk teljes körűen támogatja a beszerzésekhez kapcsolódó, előre meghatározott és szabályozott jóváhagyási folyamatokat, transzparensen kezelve az esetleges kivételeket is. A jóváhagyási eljárás egyes lépéseihez kötődő feladataikról a munkatársak értesítéseket kapnak rendszeren belüli üzenetek vagy emailek formájában. Alkalmazásunk az egyedi figyelmeztetések mellett vagy helyett, egy adott időszakra, például munkanapra vonatkozóan időzített, összesítő értesítéseket is tud küldeni, amely lehetővé teszi az érintettek számára, hogy az azonos típusú teendőiket ne egyesével, hanem egyszerre tudják elvégezni. A jóváhagyók a rendszerben ki tudják jelölni a helyetteseiket is távollétük esetén, megadva annak pontos időszakát. A feladatok delegálása is lehetséges, ebben az esetben nem a döntéshozó látja el a feladatot, hanem a konkrét feladatot valakire rábízza.
AI alapú számlakezelés
Megoldásunk fejlett funkciói megkönnyítik az érintettek számára a számlák online rögzítését, feldolgozását, jóváhagyását és kifizetését. A számlakezelési folyamat hatékonysága tovább növelhető a beépített mesterséges intelligencia és az intelligens szabályok segítségével. A beszerzési modul segítségével a papíralapú és az elektronikus szállítói számlák is egyszerűen rögzíthetők a rendszerben. Megoldásunk automatikusan ellenőrzi a szállítói számlákat, összevetve azokat az adott megrendeléssel és a bizonylatokkal, és jelzi az esetleges eltéréseket vagy kivételeket. A DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform beszerzési modulja integrálható a különböző vállalatirányítási rendszerek, mint például az SAP ERP szállítói moduljába is, így akár a fizetési folyamat elindítását és lefutását is képes hatékonyan támogatni.
Raktári bevételezés támogatása
Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy az áruk és szolgáltatások átvételét vonalkódolvasók, mobileszközök vagy webes böngészők segítségével gyorsan és egyszerűen online rögzítsék, ellenőrizzék és megerősítsék. A felhasználók továbbá már az áruk átvételekor rögzíthetik és jelezhetik az esetleges sérüléseket, hibákat, hiányosságokat vagy eltéréseket és azonnal kezdeményezhetik a visszaküldést vagy cserét is. A beszerzési modul automatikusan frissíti az átvételi adatokat a kapcsolódó ERP, logisztikai és raktári rendszerekben, illetve a fizetési folyamatban is elindítja a számlajóváhagyási folyamatot.
Beszállító menedzsment
Ez a funkció a beszállítók hatékony kezelését és értékelését teszi lehetővé, különböző kritériumok, például a minőség, az ár, a szállítás, a teljesítmény és a megfelelőség alapján. ERP rendszer integráció esetén a felhasználók a szállítói törzsadatbázisban hozzáférhetnek és frissíthetik a beszállítókra vonatkozó információkat, például a kapcsolattartási adatokat, a szerződéseket, a katalógusokat, az értékeléseket és a véleményeket is. A beszállítómenedzsment funkciók azt is lehetővé teszi, hogy a felhasználók e-mail, chat vagy portálok segítségével kommunikáljanak a beszállítókkal.
Adatvezérelt döntéshozatal
A beszerzésautomatizálási megoldásunk lehetővé teszi, hogy a felhasználók mélyebb betekintést nyerjenek a költési trendekbe, beszállítói teljesítményekbe, és egyéb kulcsfontosságú mutatókba. Ez támogatja a stratégiai döntéshozatalt, optimalizálja a beszerzési folyamatokat, és lehetőséget biztosít a költséghatékonyabb működésre. A beszerzésekhez kötődő jóváhagyási folyamatok minden részlete áttekinthetővé válik a döntéshozók számára. Nagyszámú beszerzés esetén elemezni lehet, hogy egy adott beszerzés megfelel-e a vonatkozó mutatóknak. Sourcing esetén elérhetővé válnak a korábbi beszerzésekhez kötődő paraméterek is, például az ár, szállítási időpont, árfolyam, minőség.

Beszerzésautomatizálási megoldásunk speciális funkciói
Beszerzési katalógusok kialakítása
A beszállítók webáruházainak integrációja
Automatizált beszerzési folyamatok készletinformációk kezelésével
Automatizált RFP (Request for Proposal) árajánlatkérési folyamatok
Automatizált RFP értékelési folyamatok
A beszerzési adatok, trendek, árképzési minták fejlett elemzése
Egyedi, ügyfélspecifikus beszerzési munkafolyamatok automatizálási funkciói
Ügyfeleink
A DocuLine Vállalati Digitalizációs Platform felhasználói

























